יום שני, 18 במרץ 2013

מוצרי קונספט



כאשר הטכנולוגיה נמצאת כבר בקדמת הבמה, המון יזמים מנסים להרשים אותנו עם מוצרים מיוחדים אשר מוגדרים בשמם מוצרי קונספט. קשה מאוד היום למצוא פטנט אשר יקדם אותך במספר צעדים על פני המתחרים שלך – אך כאשר מוצאים רעיון נחמד אשר עשוי להתברר בעתיד כמוצר שעשוי להיות נמכר ומבוקש מאוד, חשוב לנקוט במספר צעדים על מנת להבטיח את הזכויות שלכם על המוצר ועל הרעיון.
רישום מוצרי קונספט – מדוע זה חשוב?
הפנייה אל האופציה של רישום פטנטים ומוצרי קונספט אמורה להיות טבעית, הרי לא חסר סיפורים אשר יעידו על ויכוח בין מספר אנשים על רעיון של מוצר כזה או אחר – ואל מי אמורים להגיע ההכנסות או הרווחים על הרעיון של המוצר. לכן מדובר בצעד חשוב מאוד על מנת להבטיח את השקט הנפשי שלכם, מוצרי קונספט שהם פרי החשיבה שלכם אמורים בסופו של דבר להיות משויכים אליכם על מנת להבטיח את הרווחים שלכם או את התגמול העתידי שלכם על הרעיון.

בסופו של דבר זה לא נעים לדעת שהייתם חלק מפרויקט בצורה כזאת או אחרת, וברגע החשוב ביותר כאשר מגיעים אל ההצלחה וצריך לקצור את הפירות – אתם נזרקים הצידה ולכם לא נותר אלה להשלים עם ההחלטה הלא צודקת. בסופו של דבר זה בידיים שלכם – רישום של מוצרי קונספט ופטנטים תביא בסופו של דבר להבטחה שאתם תקבלו את התגמול המגיע לכם בסופו של יום.
איך מזהים מוצר קונספט בתחילת דרכו?
אחת השאלות אשר נשאלות בתדירות גבוהה כאשר מדברים על מוצרי קונספט הם: איך ניתן לזהות את המוצר כפטנט רווחי, עוד כאשר המוצר נמצא בחיתוליו? הרי אין שום מדד אשר יכול להעיד על הצלחה עתידית של מוצר כזה או אחר. בשורה התחתונה אתם מכירים את המוצר בצורה הטובה ביותר הרי אתם אלה שיזמת וחשבתם עליו, לרוב כאשר אתם מאמינים במוצר שלכם וחושבים שהוא יכול להביא שינוי – אל תתמהמהו ותרשמו אותו כפטנט על שמכם.
בנוסף ישנה דרך נוספת שדרכה ניתן לשער עד כמה המוצר מצליח, כיום ישנם אנשים אשר תפקידם הוא לייעץ ולעזור לאנשים על מנת לנסות ולהבין את הפוטנציאל של מוצרים עתידיים – פנייה אל אנשים מקצועיים בתחום אשר מבלים את מרבית זמנם במתן עזרה ליזמים כאלה ואחרים תציג נקודה נוספת לחשיבה עבור היזם – הרי אותם אנשים נתקלו בפטנטים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות והם לרוב יודעים מה אמור להצליח ומה לרוב לא יצליח.
בשורה התחתונה הדבר הטוב ביותר הוא ההרגשה שלכם, אתם אלה שאמורים לשווק ולהאמין במוצר שלכם יותר מכולם – ולכן אם קיימת אצלכם הרגשה ולו הקטנה ביותר שמא הרעיון שלכם יכול להצליח כאשר הוא ירקום עור וגידים – אל תהססו ותרשמו את הרעיון כמוצר קונספט על שמכם בצורה פשוטה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה